• Algemene verzekeringsvoorwaarden:

    Hieronder vind je onze algemene verzekeringsvoorwaarden.  Wij sluiten een verzekering afgesloten in naam en voor rekening van de klant. Het gedeelte eigen risico (de schade aan de eigen wagen) dragen wij volledig zelf.  Voor u maakt dit geen verschil, in geval van schade aan de eigen wagen bent u steeds gedekt en wordt de eigen bijdrage toegepast.

     

  • Betaal ik een vrijstelling bij glasbraak?

    Als je deze laat repareren bij een door DirectLease erkende glashersteller, is dit kostenloos.

  • Heb ik recht op vervangend vervoer?

    Standaard voorziet het contract geen vervangwagen. Je kunt dit wel voor een kleine meerprijs als optie selecteren.

  • Waar laat ik mijn Corsa herstellen na schade?

    Consulteer de DirectLease bestuurdersapp (te downloaden voor Android en Apple) om de dichtstbijzijnde, door DirectLease goedgekeurde, carrossier te selecteren.

  • Wat moet ik doen bij schade?

    Schade rijden is natuurlijk heel vervelend, met name voor jezelf. De reparatie van de auto is standaard verzekerd en hiervoor moet u steeds het Europese aanrijdingsformulier invullen en aan ons verzenden. Alleen wanneer de schade veroorzaakt is door eigen schuld of een onbekende derde is er sprake van een eigen risico zoals dat gebruikelijk is bij autoverzekeringen.

  • Welke schades vallen onder de categorie gebruiksschades en welke niet?

    DirectLease hanteert een duidelijke richtlijn voor de gebruiksschades. Dit zijn schades aan een auto die horen bij het gebruik ervan. Hiervoor hanteren wij de Renta norm hebben we een innameprotocol gemaakt, voorzien van een duidelijke splitsing in enerzijds geaccepteerde gebruiksschades en anderzijds schades die we tijdens het contract gemeld willen zien. Doe je dit laatste niet, dan kunnen we deze schade volledig op jou verhalen.

  • Is een bestuurdersverzekering inbegrepen?

    Een bestuurdersverzekering is standaard niet inbegrepen in het leasetarief. Deze extra verzekering kun je voor een paar euro per maand als optie kiezen.

  • Wat moet ik doen bij pech?

    Bij pech neem je contact op met de 24/7 hulpdienst van VAB op telefoonnummer: 0800 230 43. We zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk weer mobiel bent.

  • Heb ik recht op pechverhelping?

    Ja, pechverhelping in België is inbegrepen in het contract. Bij schade of pech kun je gebruik maken van de 24/7 hulpdienst van de VAB op telefoonnummer: 070 344 666

  • Hoe hoog is het eigen risico?

    Het eigen risico bedraagt €375 euro per schadegeval.