Schade & Pech
Wat moet ik doen als er iets kapot is aan de auto?
-
Wat moet ik doen bij ruitschade?
Bij een beschadigde ruit maak je een afspraak met Touring Glass of Auto Glass Clinic.
Beiden zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar (ook 's nachts, in het weekend en tijdens feestdagen).
Touring Glass : tel. 0800 - 95 555
Melding ruitschade buitenland + Nederlandstalige ondersteuning : tel. +32 (0)3 502 70 60
Auto Glass Clinic : tel. 0800 - 23 332 -
Mijn autoband is kapot, wat nu?
Wanneer een band om een andere reden dan de normale slijtage vervangen of gerepareerd moet worden, dan spreken we van schade. Als deze band te repareren is, dan zijn de kosten voor DirectLease. Wanneer de band vervangen moet worden, wordt er een gedeelte van de daadwerkelijke kosten doorbelast.
-
Algemene verzekeringsvoorwaarden:
Hieronder vind je onze algemene verzekeringsvoorwaarden. Wij sluiten een verzekering af in naam en voor rekening van de klant. Het gedeelte eigen risico (de schade aan de eigen wagen) dragen wij volledig zelf. Voor u maakt dit geen verschil, in geval van schade aan de eigen wagen bent u steeds gedekt en wordt de eigen bijdrage toegepast.
Klik hier voor de verzekeringsvoorwaarden.
-
Betaal ik een vrijstelling bij glasbraak?
Als je deze laat repareren bij een door DirectLease erkende glashersteller, is dit kosteloos.
-
Heb ik recht op vervangend vervoer?
Standaard voorziet het contract geen vervangwagen. Je kunt dit wel voor een kleine meerprijs als optie selecteren.
-
Wat moet ik doen bij schade?
Schade rijden is natuurlijk heel vervelend, met name voor jezelf. De reparatie van de auto is standaard verzekerd en hiervoor moet u steeds het Europese aanrijdingsformulier invullen en aan ons verzenden. Alleen wanneer de schade veroorzaakt is door eigen schuld of een onbekende derde is er sprake van een eigen risico zoals dat gebruikelijk is bij autoverzekeringen.
-
Welke schades vallen onder de categorie gebruiksschades en welke niet?
DirectLease hanteert een duidelijke richtlijn voor de gebruiksschades. Dit zijn schades aan een auto die horen bij het gebruik ervan. Hiervoor hanteren wij de Renta norm en hebben we een innameprotocol gemaakt, voorzien van een duidelijke splitsing in enerzijds geaccepteerde gebruiksschades en anderzijds schades die we tijdens het contract gemeld willen zien. Doe je dit laatste niet, dan kunnen we deze schade volledig op jou verhalen.
-
Is een bestuurdersverzekering inbegrepen?
Een bestuurdersverzekering is standaard niet inbegrepen in het leasetarief. Deze extra verzekering kun je voor een paar euro per maand als optie kiezen.
-
Wat moet ik doen bij pech?
Bij pech neem je contact op met de 24/7 hulpdienst van VAB op telefoonnummer: 0800 230 43. We zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk weer mobiel bent.
-
Heb ik recht op pechverhelping?
Ja, pechverhelping in België is inbegrepen in het contract. DirectLease maakt voor haar pechservice in binnen- en buitenland gebruik van de 24/7 hulpdiensten van VAB.
Binnenland: 0800 230 43
Buitenland: +32 3 253 63 38 -
Hoe hoog is het eigen risico?
Het eigen risico bedraagt €375 euro per schadegeval.