Rijden & Onderhoud
Wie mag er in mijn auto rijden en wanneer moet deze een onderhoudsbeurt krijgen?
-
In welke landen ben ik verzekerd?
Je bent enkel verzekerd in de landen die op het verzekeringsbewijs staan (en niet
doorstreept zijn).Wanneer je toch moet reizen naar een land waar jouw wagen standaard niet verzekerd is
neemt je contact op met onze diensten. Wanneer je met de wagen buiten de Schengenzone
wil reizen vraag je ook best een Renta Drive Certificate aan. Meer info op
https://www.rentadrive.org/nl/wat-een-drive-certificate -
Hoe bekom ik een kopie van mijn verzekeringsbewijs (vroegere “groene kaart”)?
Heb je geen geldig verzekeringsbewijs bij de boordocumenten? Dit document is een verplicht
boorddocument en dient, bij controle, ofwel op papier ofwel via elektronische drager
voorgelegd te worden.
Het verzekeringsbewijs kan je op ieder moment opvragen via onze online tool. Hou daarbij
jouw inschrijvingsbewijs bij de hand. Hierop staat het VIN-nummer (of chassisnummer) en
het kenteken. Deze gegevens heb je nodig om het juiste document op te vragen. Na alle
info te hebben ingevuld ontvang je het verzekeringsbewijs via email.
Klik hier en start je aanvraag in de “Van Mossel Insurance Certificate Generator”. -
Wie mag er in mijn auto rijden?
Iedereen die in het bezit is van een geldig definitief rijbewijs (een voorlopig rijbewijs is dus niet geldig). Let op: jij blijft verantwoordelijk voor de auto!
-
Waar kan ik mijn banden laten verwisselen?
Raadpleeg de bestuurdersapp (te downloaden voor Android en Apple) of onze website om je bandencentrale te vinden.
Voor nieuwe banden maak je zelf een keuze bij volgende erkende leveranciers : -
Wanneer moet ik mijn jaarlijkse kilometerstand doorgeven?
Nadat je een volledig jaar in je Privé Lease auto hebt gereden, vragen wij je je kilometerstand door te geven. Je krijgt hiervoor een e-mail, dus je hoeft hier niet zelf aan te denken. Het enige dat je dan dient te doen is de instructies in deze e-mail opvolgen en je kilometerstand invullen. De rest regelen wij voor je.
-
Waar ga ik heen voor reparatie en onderhoud?
Voor reparatie of onderhoud aan je leaseauto kies je zelf een dealer. Deze regelt vervolgens de aanvraag met DirectLease. Je hoeft zelf verder niets te doen. Enige voorwaarde is dat het een officiële merkdealer moet zijn.
De gratis Drivers App (iPhone en Android) geeft via smartphone of tablet namen, adressen, openingstijden en geolocatie van alle carwashes in de buurt en gidst de bestuurder er naar toe via routebegeleiding. -
Wanneer moet ik op onderhoud gaan?
Dit verschilt per auto. Raadpleeg hiervoor uw dealer of het instructieboekje.
-
Mag ik de auto meenemen naar het buitenland?
Ja dat mag. Kijk op je verzekeringsdocument welke landen binnen de dekking vallen.
Niet geldig in Marokko en Turkije.